نخستین بار در تاریخ ورزشی کشور بیش از 75 درصد ورزشکاران اعزامی مسابقات المپیک آسیایی موفق به کسب مدال شدند.

تصمیم هوشمندانه وزارت ورزش و درخشش ورزشکاران کشورمان در بازی های ساحلی آسیابه گزارش خبر نگار حوزه فوتبال وفوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران پنجمین دوره رقابت های ورزش های ساحلی اسیا در حالی به میزبانی کشور ویتنام با عنوان چهارمی کاروان کشورمان پایان یافت که برای نخستین بار در تاریخ ورزشی کشور بیش از 75 درصد ورزشکاران اعزامی به این دوره از بازی  ها موفق به کسب مدال شدند.

عنوان چهارمی ایران در بین 43 کشور درحالی بدست آمد که با تصمیم غیر منتظره وزارت ورزش ، کاروان اعزامی  کشورمان به کشور ویتنام ، با کاهش 70 درصدی نفرات مواجه شده بود و تنها 33 ورزشکار از کشورمان در این دوره از بازی ها شرکت کرده بودند ، امری که موجب اعتراض فدراسیون های قرار  گرفته بود .

با نگاه به عملکرد ورزشکاران اعزامی در چهار دوره گذشته بازی های ساحلی آسیا مشخص می شود که مسئولان ورزشی با یک تصمیم هوشمندانه نفراتی که شانس مدال نداشتند را از اعزام منع  وبرای نخستین بار  کیفیت را فدای کمیت نکردندو نتیجه آن کسب 21 مدال توسط 33 ورزشکار اعزامی در پنجمین دوره بازی های ساحلی آسیا را به همراه داشت .

 نخستین دوره بازی های ساحلی آسیا که در سال 2008 با حضور  43 کشور و 1665 ورزشکار به میزبانی  شهر بالی اندونزی برگزار شد  کاروان 10 نفره  کشورمان موفق به کسب مدالی نشدند.

، اماکاروان 33 نفره کشورمان در دومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا که به میزبانی مسقط عمان برگزار شده بود  موفق به کسب 3 مدال برنزشد و  درپایان رقابت ها در میان 43 کشور  شرکت کننده  جایگاه  21 جدول رده را کسب کرد.

نخستین طلای  ایران در رقابت های ساحلی درسومین دوره بازی‌های المپیک ساحلی آسیا در سال 2012 به میزبانی هایانگ چین بدست آمد و کاروان 23 نفره ایران با کسب 2 مدال طلا فوتبال ساحلی و کبدی در بین 45 کشور شرکت کنند مقام هفتم جدول رده بندی را بدست آوردند.

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی به میزبانی شهر  پوکت  تایلند  در سال 2012نخستین بار  و با شرکت  6000 ورزشکار در 26 رشته ورزشی  از 45کشور عضو شورای المپیک آسیا برگزار شد  و کاروان ایران متشکل از  86 ورزشکار با31 مدال با قرار گرفتن در جایگاه سوم  بهترین نتیجه تاریخ کاروان های کشورمان در مسابقات المپیک ساحلی و بازی های آسیایی را بدست آورد.

کسب رتبه چهارم کاروان ایران و کسب 9 مدال طلا و6 نقره و 6برنز  در پنجمین دوره رقابت های المپیک ساحلی آسیا  که به میزبانی کشور ویتنام برگزار شد نشان از برنامه ریزی بلند مدت  کمیته المپیک در ورزش های ساحلی می دهد.

مهدی بحر العلوم پرچم دار کاروان کشورمان در نخستین دوره بازی های  المپیک ورزش های ساحلی آسیا در سال 2008 در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص  درخشش کاروان ایران در پنجمین دوره این  رقابت های گفت: کسب 21 مدال توسط کاروان 33 نفره کار بزرگی بود و ورزشکاران ساحلی باز کشورمان نشان دادند که با حمایت بیشتر میتوانند جایگاه بالاتری را نیز کسب کنند.

وی ادامه داد:ورزش های ساحلی در جهان بدلیل جذابیت و بحث گردشگری مورد  استقبال اسپانسر های مالی و حمایت شرکت های بزرگ قرار گرفته وبسرعت  درحال پیشرفت است ، چرا که پول در جهان ورزش حرف اول را می زند .

دروازبان سابق تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان همچنین گفت :ورزشکاران کشورمان قابلیت های زیادی در بخش  ساحلی دارند و با کمی توجه بیشتر شاهد درخشش آنها در مسابقات جهانی خواهیم بود.و حتی با توجه ابه  سواحل طولانی دریا در شمال و جنوب کشور میتوانیم از مسابقات ساحلی میزبانی کنیم .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار